Inverdo Packaging Pioneers

Inverdo Packaging Pioneers

Waarom Inverdo doet,
wat Inverdo doet

Wij leven in een wereld die soms twee gezichten lijkt te hebben.

Enerzijds is de kant van steeds maar meer. Meer mensen, meer producten, meer winst. Anderzijds is er een wereld van steeds minder. Minder CO2, minder stikstof, minder plastic.

De druk op meer winst wordt steeds groter. In veel markten wordt ook de druk van concurrentie steeds groter. Technologische veranderingen doen daar nog een schepje bovenop. Ga je mee in de vaart der volkeren of raak je achterop.

Ook lijkt het alsof leiders in een markt steeds meer worden beloond. Steeds meer markten worden bepaald door een beperkt aantal grote spelers. Denk aan de technologiereuzen. De druk van up or out wordt steeds groter. De druk om steeds sneller met veranderingen mee te moeten gaan en prestaties te verbeteren, lijkt steeds groter te worden.

Bijna al jouw concurrenten zien deze kansen niet. Doe daar jouw voordeel mee.

– David Rossillion, CEO Inverdo

Diepgang, kennis en betrokkenheid

De wereld lijkt soms steeds oppervlakkiger te worden. Steeds sneller, steeds minder aandacht. Snel een doos, rekfolie of andere verpakkingsmaterialen inkopen. Prijs vergelijken, leverancier kiezen en door. Een handigheidje dat iedere keer opnieuw wordt toegepast in plaats van vakmanschap en aandacht voor wat werkelijk speelt.

"10.000 artikelen? En kies zelf maar welke doos of rol je nodig hebt"?

Een catalogus of webshop met 10.000 artikelen. En kies zelf maar welke doos of rol je nodig hebt. De “adviseur” die vandaag verpakkingen verkoopt, en morgen koffie, onderhandelt met de inkoper. Geen vakmanschap, maar “snelle” handel. Focus op euro’s zonder zicht op de inhoud.

Dit is de ratrace van goedkoper verpakken. De wereld van boodschappenlijstjes.

Dat is wat Inverdo niet is. En ook niet wil zijn.

Inverdo heeft iets met - secundair en tertiair - verpakken. Het houdt ons bezig. Wij staan er mee op en gaan ermee naar bed. Net als een quantum fysicus bezig is met quantum fysica en een macroeconoom bezig is met macroeconomie, zijn wij bezig met verpakken. Van het kleinste deeltje van het verpakkingsmateriaal tot het grote geheel.

Wij zoeken mensen die door de bullshit heen kunnen prikken

Packaging Powerhouse

Omdat kennis over verpakken bij ons centraal staat, werken wij niet met “accountmanagers” die gisteren kantoorartikelen verkochten en claimen “verpakkingsadviseurs” te zijn. Wij willen mensen die met het vak verpakken bezig zijn. Vakmensen die details waarnemen en verschillen zien. Die zien dat een leverancier telkens een ander product onder dezelfde noemer verkoopt en dat je daardoor steeds wisselende resultaten heeft. Die weet dat sommige partijen claimen 66 meter op een rol te doen, maar er in de praktijk maar 62 meter op zit. En je - ondanks dat de prijs per meter lager lijkt - snapt dat deze in de praktijk hoger is. Wij zoeken mensen die door de bullshit in onze sector heen kunnen prikken. Dat zijn onze Packaging Pioneers.

Wij zien “verpakken” niet zo zeer als een product waar je dingen in stopt, maar als een methode om goederen en producten efficiënt rond de wereld te transporteren.

De wereld verandert

Uw bedrijf opereert in een wereld die steeds weer verandert. Een wereld ook waarin eisen steeds hoger worden. Er is steeds minder ruimte voor niet optimale omstandigheden. Net als in de sport vroeger om seconden verschil werd gestreden en het nu om duizendsten van seconden gaat, gaat het ook in ‘business’ steeds vaker om het optimaliseren van kleine dingen. Zo lijkt het althans.

Verpakken is een blinde vlek

Inverdo constateert echter ook in 2021 nog steeds dat verpakken voor heel veel bedrijven een blinde vlek is. Door te focussen op zowel de keuze van het juiste verpakkingsmateriaal als het zorgen dat dit materiaal op de juiste manier wordt verwerkt zijn in vrijwel alle organisaties enorme verbeteringen te bereiken.

Het lastige is dat het voor veel bedrijven, zoals gezegd, een blinde vlek is. Bedrijven zien zelf niet hoe groot de kansen zijn. Dat is eigenlijk in essentie wat Inverdo doet: het zichtbaar maken van kansen om de prestaties van jouw organisatie te verbeteren door optimaal te verpakken.

Verpakken begint en eindigt niet bij het verpakkingsmateriaal

Het verpakkingsmateriaal is voor ons een afgeleide. Wij beginnen altijd bij de producten die je verpakt, de omgeving waarin je verpakt, het traject dat de producten afleggen en de doelstellingen welke je wilt bereiken.

Inverdo is het kennis- en adviescentrum als het gaat om secundair en tertiair verpakken.

Onze kennis van verpakken zorgt ervoor dat wij je kunnen helpen binnen jouw context optimale keuzes te maken.

Iedere dag weer stellen wij vast dat wij daarmee een significante bijdrage kunnen leveren aan het verbeteren van de winstgevendheid van bedrijven. Met de kennis van verpakken van Inverdo helpen wij je op dit smalle stukje beter te ondernemen.

Inverdo is geen producent die handelt. Inverdo is geen handelaar die produceert. Inverdo is het kennis- en adviescentrum als het gaat om secundair en tertiair verpakken en verpakkingen.

Ons doel is niet om aan zoveel mogelijk bedrijven zoveel mogelijk verpakkingsmaterialen te verkopen, maar om te zorgen dat zoveel mogelijk bedrijven optimaal verpakken. En hun winst maximaliseren door onze kennis van verpakken en materialen in te zetten.

En om het je makkelijk te maken, kun je bij ons ook verpakkingsmaterialen kopen.

Daarom durven wij te stellen dat – als het om secundaire en tertiaire verpakkingen gaat – wij het enigste Packaging Powerhouse van de Benelux zijn.

00 Contact
Samba Gradient

Packaging Hotline

Hoe wij jou kunnen helpen?

/ De Packaging Hotline

Voor alles wat met verpakken te maken heeft kun je terecht bij de Packaging Hotline van Inverdo. Of je nou iets wilt weten over een van onze producten of een product uit het assortiment van een ander verpakkingsbedrijf. De Packaging Hotline van Inverdo staat altijd voor je klaar - ook als je geen klant van Inverdo bent.

/ Iets weten over een product?

Heb je een vraag over een product? Wil je weten of Inverdo ook verpakkingen voor bedden of matrassen levert? Of dat wij ook 7 meter lange aluminiumprofielen kunnen verpakken? Wil je weten of wij ook doosjes hebben van 200 x 150 x 100 mm? Of wil je weten van welk materiaal een product gemaakt is? Je zoekt een oplossing om rolgordijnen, zwembaden of reiskoffers te verpakken?

Schroom dan niet om contact op te nemen met Inverdo.

/ Verpakkingsproblemen- of kansen

Daag ons uit!

Daag ons uit! Langslepende problemen waar je niet uit komt? Al jaren hetzelfde gedoe met kleefbanden, en heb je werkelijk al twintig soorten verpakkingstape geprobeerd? Keer op keer nieuwe garanties van leveranciers die claimen de oplossing te hebben? Of zijn er problemen welke je – naar meerdere pogingen ze op te lossen – gewoonweg hebt geaccepteerd? Als je er niet meer uitkomt, ook als andere bedrijven je zonder succes hebben geprobeerd te helpen, garanderen wij een oplossing.

/ Staat er niet tussen waar je naar op zoek bent?